Blog...

Hogyan lesz a tökéletes nyaralásból idegtépő rémálom?!

Mit teszel ha álmaid uticéljára megérkezve a welcome drink és a tengerre néző szoba helyett egy óriási csalódás vár? Ha azzal szembesülsz, hogy a lefoglalt szállás, valójában egyáltalán nem olyan, mint amilyennek ígérték… vagy esetleg nem is létezik?! Kihez fordulhatsz segítségért és mire számíthatsz? De ami még fontosabb: hogyan tudod elkerülni mindezt?
Íme néhány tipp, hogy kiszűrd a kamuajánlatokat!

Máltai rémálom

Néhány hete futótűzként söpört végig a hírportálokon egy magyar nő esete az egyik legnépszerűbb szállásközvetítő portállal. Minden egy szép márciusi napon kezdődött, amikor a hölgy néhány barátnőjével elkezdte szervezni a szuper csajos nyaralásukat Máltára. Málta már önmagában garancia egy felejthetetlen, pihentető nyaralásra, ezt pedig csak fokozta a felszerelt, 150 m2 es apartman, amit le is foglaltak a booking.com-on.
A tökéletesnek tűnő nyaralás viszont már az érkezés napján jó néhány ősz hajszálat okozott a hölgyeknek, a helyszínre érkezve ugyanis senki nem várta őket a megbeszélt időpontban az apartman előtt, a megadott telefonszámon nem működött és hamar kiderült, hogy a közel 400ezer Ft-ért bérelt szálláshely már évek óta nem üzemel.
A booking.com ügyfélszolgálatában bíztak a csalódott nyaralók, de a két várossal arrébb lévő hostel emeletes ágyai nem enyhítették a felháborodásukat – érthető módon. Végül maguknak kerestek (az eredetivel megegyező színvonalú) szállást, a szállásközvetítő portál pedig azt ígérte, kifizeti minden plusz költségüket. (Ez a hír megjelenésekor még nem történt meg, reméljük azóta rendeződött…)

Tényleg nem vonható felelősségre a közvetítő oldal?!

Több ilyen esetről is olvashattunk az elmúlt években és jogosan merül fel a kérdés: a szállásközvetítő oldalak nem kötelesek felelősséget vállalni a közvetített szolgáltatások minőségéért?! Nos, a hivatalos állásfoglalás szerint, röviden: nem. Ha kicsit utánajárunk, hamar kiderül, hogy a booking.com tulajdonosa egy holland gazdasági társaság, ebből pedig az következik, hogy a vitás helyzetekben a holland jog az irányadó. Viszonylag kevesen lehetnek azok, akik egy weboldalra érkezve gondosan áttanulmányozzák az Általános Szerződési Feltételeket, pedig ők járnának jól ebben az esetben. A dokumentum szerint ugyanis az oldal szerepe kizárólag a közvetítés a két szerződő fél, vagyis az utazó és a szállásadó között. Közöttük jön létre a szerződés, a booking.com (és valószínűleg a többi hasonló portál is) nem vállal felelősséget a hirdetésekben megjelenő információkért.

Nem minden a jó értékelés…

De mégis mit tehetünk, hogy ez velünk ne fordulhasson elő? Hogyan lehet messziről elkerülni az ilyen csalásokat? – Ha lehet egyáltalán…
Van néhány dolog, amire gyakorlott utazóként mindig figyelek, ha szállást foglalok vagy bármilyen utazást tervezek. Talán Neked is segíthet, hogy elkerüld a kellemetlen meglepetéseket.

Google Maps

Keresd meg a pontos címet és ne csak a közvetítő oldal térképén, hanem külön, a Google Maps-en is ellenőrizd a szálláshely elhelyezkedését. Ellenőrizd, hogy milyen messze van a városközponttól, a közlekedési csomópontoktól, tengerparttól. Ilyenkor arra is érdemes figyelni, hogy a tengerpart nem minden esetben egyenlő a stranddal…
Válts át műholdas nézetre és nézz körbe, mintha máris ott lennél. Így láthatod, milyen a környék, milyen maga az épület. Ha azt látod, hogy a hirdetésben szereplő képek köszönőviszonyban sincsenek a Google utcaképével és az értékelésbe feltöltött fotókkal, akkor menekülj!

Saját weboldal

A Google a barátunk, akkor is, ha nyaralást tervezünk. 🙂 Írd be a keresőbe a szálláshely nevét és nézd meg, milyen formában van jelen más közvetítő oldalakon és van-e saját weboldala, ahol tájékozódhatsz. Itt le tudod ellenőrizni, hogy ugyanazok az adatok, képek szerepelnek-e és jó esetben közvetlen kontakt személyt is találsz. Ezek pedig mind segítenek megbizonyosodni arról, hogy a szálláshely valódi és tényleg üzemel.

Fogyasztói visszajelzések, vélemények

Ez az egyik legmegbízhatóbb információ, amit be tudsz gyűjteni a foglalás előtt. Fontos, hogy hiteles vélemények legyenek, valós emberektől, és ne néhány nappal ezelőtt létrehozott kamu profiloktól. A csalók ugyanis nagyon jól tudják, hogy több tucat elégedett ügyfélvélemény a legerősebb érv lehet egy szálláshely (és egyébként bármilyen más termék vagy szolgáltatás) mellett. Épp ezért történhetett meg, hogy a Tripadvisoron a legnépszerűbb, legmagasabb értékelést kapott hotelek közé kerülhetett a valóságban nem létező Grand Budapest Hotel és egy The Shed at Dulwich nevű étterem, ami valójában nem más, mint egy kísérletező kedvű újságíró hátsókertje.
Egyszerűen kitalált egy éttermet, regisztrálta az oldalon és műanyag eszközök, fehérítő tabletták és borotvahab felhasználásával készített “gourmet ételfotókat”, bebizonyítva ezzel, hogy a felhasználók mennyire nem tudják kiszűrni a hiteles információt. Mi sem bizonyítja ezt jobban, minthogy tömegesen érkeztek az asztalfoglalások, sőt, még az állásjelentkezések is!

Checklista a tökéletes utakhoz

Ha ezekre odafigyelsz, máris sokkal tudatosabbá válsz az utazásszervezéssel kapcsolatban, és nem fogsz bedőlni a gyanús ajánlatoknak. Ha szeretnéd még jobban felvértezni magad és bennfentes információkat szerezni egy tapasztalt utazótól, töltsd le a tudatos utazók 14 pontját, ami tartalmazza azokat a szempontokat, amiket mindenképp érdemes figyelembe venned szállásfoglalás, utazás szervezés előtt! Kattints IDE a letöltéshez!

Kosovics Gábor
Kosovics Gábor vagyok, a tudatos szállásfoglalás szakértője. Több száz utazónak segítettem eligazodni a szállásközvetítő portálok útvesztőiben és az évek alatt alaposan kiismertem az utazási portálok működését. Pontosan tudom, hogy lehet kifogni a legjobb ajánlatokat, hogy tudsz eljutni olyan helyekre, amikről eddig csak álmodtál, akár kevés pénzből is, és azt is megtanultam, mik azok a dolgok, amiket feltétlenül számításba kell venni mielőtt az ember szállást foglal. Mindezt most elmondom Neked a Tudatos utazók 14 pontja című kiadványomban, amit IDE kattintva tudsz letölteni!

Szólj hozzá te is!

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Weboldalunk a látogató élményének javítását segítő "sütiket" használunk. Elfogadod? További információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás